Rusande tid, gröna påsar och en trevlig överraskning.

Av någon anledning har denna vecka bara rusat förbi, förstår inte att det går så fort ibland.

Gårdagen var jobb, jobb lite trivsel med kollegorna och sedan mer jobb. Klockan 16 lämnade vi förskolan och åkte ut för att rekognosera inför kommande heldagsutflykt med barnen. Vi ska åka till ett vackert naturområde en bit utanför stan där förskolan ligger. Lyckan var total när vi mitt i detta område hittade en stor öppen plats där vi kan ”slå läger”.  Det fanns grillplatser, gott om sittplats och en alldeles underbar hinderbana i bara naturmaterial. Precis brevid gick även starten för en 3 kilometer lång Sagostig. Perfekt.

När vi rekognoserat färdigt åkte vi hem till en av kollegorna för att grilla och ha personalmöte. mycket trevligare än att sitta i förskolans lokaler. Kom hem strax efter tio och stupade i säng.

Jag har fått min gröna påse av Lilla O. Två böcker som jag inte tror att jag hade valt själv, men jag har läst baksidestexterna och de verkar intressanta. Det är ju det som är så bra med den här kedjan. Alla nya läsupplevelser.  Jag lyckades även posta min påse till Fiktiviteter.

När jag kom hem idag låg det två stycken ”chokladkuber” på min dator. Meningen är att chokladen ska smälta i en kopp med varm mjölk. Det blir underbart gott. En gång åkte jag och älsklingen till Köpenhamn bara för att dricka sån choklad. Till kuberna fanns även ett sött kort ”För att jag älskar dig”. Jag har det bra jag.

5 kommentarer

Under Uncategorized

5 svar till “Rusande tid, gröna påsar och en trevlig överraskning.

  1. Böckerna kom fram igår- de verkar båda väldigt intressanta. Hoppas du får en trevlig helg!

  2. Jag har ju glömt att tacka för min fantastiskt trevliga överraskning.Vad söt du är!

Lämna en kommentar