Fjärde bokklubbsträffen

Standard

Trots GPS körde vi runt, runt och letade. Men vem kunde tro att det nummerlösa huset bredvid hus nummer 27 i själva verket var huset vi skulle till, nummer 21.

Med oss hade vi Varför gråter inte Emma av Emma Jangestig och Magnus Wennerholm. En bok som var fruktansvärt jobbig att läsa och även jobbig att diskutera.

För  vad är där att diskutera? Historien är sann, allt det hemska har hänt och vem är jag att kommentera det. Dessutom har flera av oss småbarn i samma ålder som Saga och Max, det blev för nära.

2 responses »

  1. Jag har inte läst den just därför, det kan ju inte finnas något upplyftande i en sån bok, eller? Fast jag läser sånt ändå ibland, men jag måste vara väldigt uppåt för att klara av att höra mycket elände.

    • Jag tycker om att läsa olika människors livshistoria, jag tror det är lärofullt. Det var intressant att se hur olika människor kan hantera djup sorg. Jag tyckte även det var intressant att se hur en polisutredning fungerar.

Kommentera

