Var?

Linda, Fröken S och Fabulerat funderar över den perfekta läsplatsen. Så gör jag med.

Knäpptyst / Fylld med bakgrundsljud

Är boken bra och fängslande spelar det ingen roll, då är jag fast.

Bland folk / I ensamhet

Bland folk är helt ok, men jag vill inte vara otrevligt osocial.

Bekväm / Asketisk

Bekväm om jag kan välja, men har läst ståendes på bussar ibland.

Sittande / Liggande

Sittande, liggande, stående…

Ger mig möjlighet att sitta länge / Kan läsa de fem minuterna jag har över

Korta lässtunder är lite läskiga, tänk om man fastnar.

Plats där jag kan äta eller dricka något / En plats där förtäring inte är nödvändig

En kopp te med något gott till är väl aldrig fel.

Ett stammishak / Gärna en ny plats

Men har tyvärr inte hittat mitt ännu.

Ett ställe med vacker utsikt / Kan ha ögonen i min bok till 100%

Skönt att ha något att se på om jag behöver fundera över något.

Varm och ombonad / Behagligt sval

Ombonad men inte för varm.

En plats där jag ha myskläder / En plats där jag kan ha på mig något fint

Närmare mjukisbyxor än balklänning i alla fall.

Bland främlingar / Bland vänner

Har jag vänner i närheten vill jag umgås.

Ute / Inne

Ja tack!

Hemma / Borta

Ja tack!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

