Bokklubben – första träffen

Standard

Jag har ju helt missat att skriva om första träffen med den alldeles nya bokklubben.

7 tjejer (kvinnor? Vad säger man? Tjejer kan låta så barnsligt medan kvinnor kan låta högtravande) träffades hemma hos C som dagen till ära gjort mycket goda tunnbrödsnittar och som grädde på moset en minst lika god kladdkaka.

Som premiärbok hade värdinnan valt ”Alla får ligga” av Henrik Fexeus. Ett bra val tycker jag då boken är väldigt lättsam och lätt att prata om. Många av oss hade ju aldrig träffat varandra förut.

I boken tar Henik upp tips att tänka på om man vill lyckas i sina relationer. De allra flesta tipsen handlar just om hur man får ligga, vilket ledde till rätt intressanta diskussioner då hälften av oss som var där är gifta eller i stadiga förhållanden med småbarn med i bilden och andra halvan flitigt raggar på krogen. Av dessa fick vi detaljerade beskrivningar av hur tipsen fungerar i verkligeheten så de bestämt sig för att faktiskt prova dem. Bäst fungerar tydligen nr 33 ”Sex appeal på burk”. Läs boken och testa själva.

Jag tar mest åt mig av rådet att inte låta mig tryckas ner så mycket av främlingars (negativa) åsikter om mig. ”Rättvisa bedömningar är sånt som du har vänner och familj till.”.

Nästa gång ska vi ses hemma hos mig. Boken är redan vald, det blir ”Niceville” av Kathryn Stockett, efter mjukstarten är det nu dags för lite allvar. Jag bläddrar febrilt i kokböckerna och försöker hitta den perfekta plockmaten som är lätt att förbereda och som alla tycker om.

Fasiken vad kul det här är!

 

2 responses »

  1. Jag kan inte tänka mig att nån har negativa åsikter om dig.
    En annan sak, du får gärna tipsa mig om bra böcker då och då. Har lite fantasitorka just nu.

Kommentera

