Nytt år nya tag

Nytt år och nya tag.

Med nytt jobb och renoveringen igång känns det lite som en nystart. Vilka möjligheter.

Det här är inga nyårslöften, jag ser det mer som nyårsförhoppningar. Under 2011 satsar jag på att:

* Skriva något om varje bok jag läser, om det så bara är titel, författare och någon rad om vad jag tyckte.

* Röra på mig. Gymmet här har 3 pass i veckan som jag verkligen älskar.

* Äta mindre onyttigheter, jag och maken går ut hårt och stryker allt onödigt socker i 2 månader. Pasta och bröd är naturligtvis ok däremot inte godis, läsk, kakor, chips osv. Vi går ut hårt men vi är inte galna.

Det är något symboliskt med nyår – även om dagarna bara tickar på som vanligt.

 

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Nytt år nya tag

  1. Jepp, fast lite utanför(i Örarna, ligger vid Bensbyn-Brändön-Persön)och i Buddbyn utanför Boden. Jag är där just nu;)

  2. Bra att du lämnade en kommentar! Glömmer alltid att bokmärka din sida och glömmer gå in här, får alltid läsa ikapp mig ;D
    Ser att du ändå skapade fliken med din träning! Kul idé, kanske knycker, om jag nu börjar träna ngt vill säga!
    Kram

  3. Skönt med nån som har realistiska målsättningar inför det nya året 🙂

    Själv önskar jag alltid att jag åt mer kakor än jag gör, för då skulle jag kunna dra in på dem, och liksom bli smalare utan att jag märkte det. Men eftersom jag inte äter så mycket kakor (eftersom jag inte gillar dom så mycket) så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det finns inga gympass i närheten som jag gillar. 😉

    God fortsättning på dig!

    • Hanna

      Jag tror på att ha flera mindre målsättningar som man lyckas uppnå istället för en gigantisk som bara ger en ångest och dåligt samvete.

      God forsättning.

      P.S När, var och hur blir nästa bokbloggsträff? D.S

Kommentera

