Onsdagsfunderingar inför en torsdag.

Bokbloggsträff i morgon… börjar bli nervös. Jag vill ju göra ett bra intryck. Mina främsta funderingar just nu:

* Vad ska jag ha på mig? Den eviga frågan. Eftersom jag inte hinner hem och byta om så måste kläderna fungera både på resturang med nya bekantskaper OCH bland barn, målarpyttlar, pottor och i sandlådan.

Jag får helt enkelt hoppas att bokbloggare är ett släkte som kan se förbi ett inte allt för piffat yttre.

* Vilka böcker ska jag ta med mig? Man kan inte döma hunden efter håren men kan man döma människan efter boken?

* Vad ska jag äta? Finns ju mycket gott på den där menyn.

* Måste jag, i form av inbjudare, leda kvällen framåt på nåt vis. I så fall, hemska tid.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Onsdagsfunderingar inför en torsdag.

  1. No worries – vi är snälla, opiffade och pratglada! Du behöver varken vara tjusig, dödligt seriös i dina bokval eller ledande i samtalen. Jag lovar att bara du kommer kunna luta dig tillbaka med vad du nu väljer att äta för något gott och ha det finemang 🙂
    Ser fram emot att ses!

  2. Honey, vi är ju inga modeslavar direkt, vi är boknördar..:) Dessutom är ju inte Gräddhyllan så fancy direkt. Jag hade helt glömt att man kanske skulle ta med böcker att visa upp, men har ju redan en i väskan ändå. Det är nog lugnt vad du än stoppar ner.=)

  3. fullbokhylla

    Vad tur att Bokomaten och Calliope redan lugnat dig, annars skulle jag säga att för min del kommer jag nog med ettåringssnor på tröjan och något hoprafsat från garderoben när jga sprang till jobbet vid sex imorse!

  4. Blir allt lite avundsjuk! Hälsa så mycket! Och nu kära Hanna är det äntligen en påse på väg till dig. Lite brunare och lite större än vanligt.

    • Hanna

      Du hade naturligtvis varit välkommen men avståndet är nog väl långt för en torsdagkväll. Väntar med spänning på den bruna gröna påsen.

  5. Måste ju även säga TACK för så himla fin arrangerat! Prima att vi hade eget rum och allt Så himla kul att träffa dig och alla!

    • Hanna

      Jag bad om ett avskilt bord men vågade inte hoppas på så bra. Ser fram emot att träffas igen.

Kommentera

