Döm inte hunden efter håren

Standard

Eller vårbytet efter den gröna påsen, för den något skamfilade påsen var full med vår, godsaker, intressant läsning och annat fint.

Vi börjar med läsningen. I påsen låg inte mindre än FYRA!! böcker. Min bokvän måste se dubbelt.

1. Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom. Jag har tyvärr boken sedan tidigare men det är en bra bok och det här blev en påminnelse att läsa den en gång till. Dessutom har jag ju nu ett extra exemplar att de bort.

2. Den dagen min dotter blev galen av Michael Greenberg. Jag har stått och tittat på den här boken så jag blev verkligen jätteglad. Den verkar väldigt intressant.

3. Den onda viljan av Karin Fossum. Jag har läst andra böcker av Karin som jag tyckt om så det här verkar ju lovande.

4. Smårätter. Vilken perfekt bok för alla grillkvällar jag och sambon vill ha i sommar.

Förutom böckerna så fanns det en massa annat roligt i påsen.

Tre stycken fröpåsar. Jag hoppas verkligen att jag hittar en bra plats till solrosorna, vore verkligen jätteroligt att ha i trädgården.

En påse med Polly Summer Berries. En specialutgåva av mitt favoritgodis. Mörka, ljusa, vita och rosa bitar med jordgubbs- och hallonsmak. De ljusa var godast, de vita och rosa åt sambon upp i ett nafs.

En anteckningsbok som min bokvän gjort extra fin och personlig. Vad ska jag skriva i den, månntro? Tepåsar och en ”hållare”. Perfekt – jag dricker massor av te men vet aldrig vad jag ska göra med den använda påsen/silen. Sist men inte minst ett långt brev som verkligen förklarade varför jag fick just dessa saker.

Tusen tack. Jag tycker verkligen att du lyckats sätta ihop en bra påse. Jag återkommer när jag läst böckerna, smakat teet och satt fröna i jorden.

4 böcker – du är inte riktigt klok.

6 responses »

  1. Hallå där!
    Jag lovar att jag absolut inte har sett dubbelt, men jag kunde inte välja bland de 3 skönlitterära böckerna och kokboken slank ner för att jag själv älskar kokböcker. (har alldeles för många i köket ;-))
    Kul att du uppskattade mitt paket. Jag tycker själv att jag fick ihop en ganska bra blandning av böcker och annat plock.
    Ha en underbar vår!
    //Marie

Kommentera

