Om min läsning

Standard

Som läsare är jag: Periodare.

Som bloggare är jag: Också periodare men vill bli mer aktiv.

Senast lästa bok: Mannen under trappan av Marie Hermansson. lite läskigt att inte veta vad som är verklighet och inte, samtidgt irriterad på Fredriks flathet.

Senast köpta bok/böcker: Den andra kvinnan av Jane Green. Impulsinköp inför en ensamfika. Fy tusan vilken svärmor.

Favoritbok: Jag har många älsklingar bland andra En sorts kärlek av Ray Kluun, Hon går genom tavlan ut ur bilden av Johanna Nilsson, Martina Haags böcker, Anne B Ragdes Berlinerpopplartriologi samt …och himlen var oskyldigt blå av Charlotta Öhlander.

Jag läser mycket ytterligheter, blandar det hemskaste hemska av till exempel Torey Hayden med glada, lättsamma chick-lit.

Favoritdeckarförfattare: Svenska kvinnliga. OBS: Vadå svenska, finns ju massor med bra författarinnor från andra länder med, vad jiddrar jag om?

Jag läser allt av: Kan inte komma på någon jag läst allt av förutom Martina Haag, hennes böcker är få och lättslukade.

Jag läser helst inte (genre/författare): Fantas,  sci-fi, politiska böcker, krigsskildringar.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Genuslitteratur, böcker om barns självkänsla och övriga böcker om barn i förskolan.

Förutom svenska läser jag gärna på: Engelska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Mina böcker är i en enda röra just nu, nyupplockade ur flyttkartonger eller på väg med fartyg från Indien. I de lådorna ligger många böcker jag inte vill se på havets botten.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Dewey av Vicki Myron, boken om bibliotekskatten samt Skynda att älska av Alex Schulman.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Tyvärr går jag alldeles för sällan på antikvariat men i höstas beställde jag Svenska folklekar och danser del 1 och 2. Underbara böcker att bläddra i och inspireras av.

Jag vill uppmana min bokvän att: Överraska mig och inte vara rädd för att det blir ”fel”.

4 responses »

    • Jag har läst en till bok av henne men måste medge att jag inte kommer ihåg vilken. Pinsamt.

      Just det jobbet gick det nog minde bra med men jag har varit på fler intervjuer och fått höra att det ser lovande ut. Så än har jag inte gett upp.

  1. Pingback: Vårskönt bokbyte « Hannas hörna

Kommentera

