2 steg fram 17 tillbaka

Standard

Ok, jag har inte sett programmet om de svenska Hollywoodfruarna men jag ar läst om det på nätet och ärligt talat verkar det inte som om jag missat något. I dag läser jag i Aftonbladet hur Hollywoodfrun Anna Anka anser sig vara en förbild för svenska kvinnor. Skrämmande. Anna Anka anser att männen ska stå för all ekonomi i ett förhållande och att kvinnorna ska tacka genom att vara attraktiva. Det är även kvinnans skyldighet att tillfredsställa mannen sexuellt.

Ger er två citat här och uppmanar er att läsa hela artikeln.

– Det var så skönt att komma till ett land där män vet hur man beter sig mot en kvinna. Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet. Anna Anka

– Det är synd om svenska män. De gifter sig med snygga kvinnor som snabbt blir oattraktiva, börjar klä sig slafsigt och struntar i mannens behov. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen. Anna Anka

Läs mer här.

3 responses »

  1. Lite håller jag faktiskt med ang svenska tjejer slutar ta hand om sig så fort dom gifter sig.
    Utomlands (syeuropa) får man höra kommentarer av typen. Jo visst är svenska tjejer söra och snygga, men så fort dom gift sig eller blir lite ellre förfaller de. (till skillnad från sydeuropa där kvinnor fixar sig och klär sig med stil även om de passerat 30-strecket. Nu generaliserar jag, inte alla tjejer i Sverige förfaller. Givetvis borde även männen inte direkt efter dom gift sig lägga på ölmaga och bänka sig i soffan så fort han gift sig.
    Anna Anka överdriver när hon uttalar sig, men kommertaren är inte helt ny.

  2. Filip: Ett intressant resonemang, men jag tror att det kan finnas en rätt bra aneledning till det också. Trots allt, så handlar det ju om att man ska bo med en människa en ganska lång tid, och hur kan det vara att alrig kunna släppa den putsade fasaden som man har i offentliga sammanhang? Personligen skulle jag bli galen av att alrig få slappna av.

    • Marie och Filip: Jag är så glad att jag kan vara avslappnad i mitt förhållande. Att kärleken sitter djupare än utseende. Självklart tycker jag också om när jag och min sambo ör oss extra fina för varandra, som inför ett restaurangbesök, en fin middag ett biobesök eller liknande. Men hemma går vi båda omkring i mysbyxor och sköna tröjor.

Kommentera

