Bokstaven L

l

Nionde bokstaven i Malins utmaning var L.

Bok: Lpfö98 och Lpo94 av Utbildningsdepartementet. ”Läroplan för förskolan 1998” samt ”Läroplan för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen och fritidshemmet 1994”. Mina rättesnören och mina biblar i arbetet. Allt jag gör ska kunna härledas till dem och allt som står i dem ska jag också följa.

Författare: Lena Kåreland har skrivit boken Modig och stark – eller ligga lågt : skönlitteratur och genus i skola och förskola. En bok som var viktig för mig när jag skrev mitt examensarbete om litteratur och genus i skolan.

Genus är ett ämne som berör mig djupt, tyvärr blev inte arbetet det jag hade tänkt mig.


Karaktär: Pippi Långstrump. För att hon fick ge namn till nämda examensarbete.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Bokstaven L

  1. Lilla O

    Lpo 94 är helt klart en läsvärd lunta! Genus är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat också. Ska ut och askultera och anteckna lite på kollegors begäran för att se hur de behandlar killar och tjejer. Spännande!

Kommentera

