Bokstaven B

b

Den fjärde bokstaven i Malins utmaning var B. Jag jobbar mig sakta men säkert ikapp.

Bok: Här måste jag säga Bibeln. Jag har inte läst den men hoppas på att göra det någon gång. Lite som allmänbildning och för att faktiskt kunna komma med relevanta inlägg i diskussioner.

Författare: Gunilla Bergström för alla hennes berättelser om Alfons. Alltid en favorit hos barnen på olika förskolor.

Karaktär: Bert från böckerna om just honom av Sören Olsson och Anders Jakobsson. Jag minns att jag vred mig av skratt när jag läste dem som liten. För några månader sedan plockade jag fram en bok ur sambons barndoms bokhylla och jag skrattade nu med.

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Bokstaven B

  1. Lilla O

    Härlig blandning! Har inte riktigt fått mina grabbar att gilla Alfons, trots att jag försökt. Kanske är de för små.

Lämna en kommentar