Mycket känsliga läsare varnas

Standard

Så blev jag matförgiftad, tror jag. Vaknade måndag morgon och kände att magen var nog inte 100% bra men tänke att det kunde finnas många orsaker till det. Stress över att inte ha lägenhet ännu, prestationsångest, dålig sömn m.m.Jag ville så gärna till skolan så att stanna hemma (= på hotellet) kändes inte som ett alternativ. Jag lyckades få i mig några bitar vattenmelon till frukost i alla fall och sen bar det av.

I min nya fina indiska klädedräkt, dock inte en saari, bar det av till skolan. Jag var inte på topp. kände mig seg i nyllet och var varmare än vanligt. Inte heller någon lunch fick jag i mig. Ville inte ens försöka.

Så var det dags att åka hem och vad tror ni händer sekunden efter att jag bett chauffören svänga in på en parkering? Jo, jag kräks (jag varnade er) rakt ner i min nya sjal. Jag mår illa och skämms som en hund. Chauffören undrar om han ska köra mig till läkare men jag vill bara till hotellet för att lägga mig ner och dö. Jag sover hela dagen och på kvällen kommer resten av maginnehållet ut men i andra riktningen. (Jag varnade er.)

Sedan har det i princip varit bra men idag, onsdag, är första dagen jag ätit något som kan liknas vid en riktig måltid. Även om det bara var en liten kycklingsmörgås. Man blir lite feg för mat när något sånt här händer 800 mil från hemmets trygga vrå.

I morgon är det ledig dag på skolan så jag får vänta enda till fredag innan jag åker dit igen. Men då är det å andra sidan stort firande av Independence day. Då är min sambo ledig från sitt arbete så han kan äntligen följa med och se skolan med egna ögon.

2 responses »

Kommentera

