Hannas bokhylla goes India.

Jag ska ut på ett äventyr, resten av året kommer vara en helt ny upplevelse för mig.

Min sambo har fått en förfrågan från sin arbetsgivare Ericsson AB att jobba ett halvår på Ericsson i Chennai som coach samt med att lära dem den produkt han hjälpt till att utveckla här i Sverige. (om jag förstått saken korrekt)

Jag följer såklart med och kommer att arbeta som volontär på en förskola där. Förskolan drivs av en svensk kvinna och nu ”mailar vi ihop oss” om hur mina arbetsuppgifter ska se ut.

Innan detta äventyr börjar i slutet av juni ska vi först åka dit en kort vända i början av maj för att sambon ska arbeta och för att få en chans att ”känna på stan”.

Dessutom ska vi åka till Samos i Grekland och vandra/solsemestra i slutet av maj så mellan Chennairesan och Samosresan har vi 2-3 dagar att ladda om här i Sverige.

Som om inte detta vore nog ska vi säga upp lägenheten också och flytta alla våra saker till Skåne där vi kommer bosätta oss när vi återvänder från Indien. Phu.

Detta kan bli både spännande, läskigt, jobbigt, häftigt, superkul, fantastiskt och alldeles, alldeles underbart. Lite som en bal på slottet.

Till min kära bokvän: Jag ska försöka komma på ett smart sätt att fixa så inte mitt nästa paket från dig blir liggande på utlämningsstället och sen kastat, kanske ber jag ”En bok om dagen” att ge dig en annan adress. Jag återkommer.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Hannas bokhylla goes India.

  1. Anonymous

    När åker du? Jag kan skicka ditt paket väldigt snart…Din hemliga bokvän

  2. Hannas bokhylla

    Jag åker på torsdag.

  3. Boktokig

    Wow! Vad spännande!!!

Kommentera

