Allmänt svammel men mest allvar

Standard

I förra veckan var jag och sambon i Skåne, resan dit var fruktansvärd, 30 meter sikt, i snöoväder, moddig/hal körbana och bilister som inte är vana vinterförare… huu. Men nu var det inte det det skulle handla om.

Sambon var på anställningsintervju, nästan 3 timmar tog den och vid ett tillfälle var det 7 personer i rummet som granskade honom, stackarn. Tjänsten är som programmerare/mjukvaruutvecklare på ett onlinespels-företag i Malmö.

I princip ska han göra samma saker han gör nu, det vill säga se till att stora system, som har hand om miljontals mobiltelehändelser, fungerar som de ska och inte kraschar (om jag förstått saken rätt) men istället för mobiltelehändelser så kommer det vara spelhändelser. Skillnaden kommer handla om företagspolicy. Ericsson där han är nu skiter i sina anställda, Massive där han söker verkar ta bra hand om dem. Bland annat har de i princip ingen övertid.

Sambons övertid nu har i snitt legat på över 3 timmar i veckan med rekordet på 20 timmar en vecka. Idag,(söndag) är en sån dag… blääää, hatar att sitta ensam och vänta i en stad där jag inte känner någon.

Därför hoppas vi att han får jobbet:

* Jag kommer få mer bekanta, har redan en kompis i Malmö, ca 30 minuter från vart vi kommer bo.

* Hus vi kommer bo i HUS.

* Kostnad 4000 kronor/månaden. Ofattbart.

* Fast jag är norrlänning måste jag erkänna att Skåne är vackert. Jag får bara se till att få en dos vinter varje år.

* Närheten till ALLT, man kan för tusan bila till Paris, det är 130 mil. Närmare än till min gamla hemstad Luleå.

* Det öppna havet 2 kilometer bort.

* Det perfekta området att bo i med barn.

* I alla fall några föräldrar i närheten. Kan faktiskt vara bra.

Så nu hoppas vi alla på att de ringer och vill att han kommer till intervjuomgång nummer 2 och att han klarar den med så att de säger ” Bravo, Magnifico, Excellente, Splendio, Honom ska vi ha!”

Sen har jag varit väldigt dålig på att skriva recensioner på sistone. Jag har varit väldig dålig på det mesta, utom att hosta det har jag varit extremt bra på. Kan hosta flera minuter i sträck, tills jag får svårt att andas, alla tider på dygnet dessutom. Detta är ingen förmåga jag önskar er andra.

Jag ska bli bättre på att skriva.

5 responses »

  1. Om ni flyttar till Malmö kan du och jag skapa en liten norrländsk förening och dricka kaffe och prata böcker någon gång då och då =)

  2. Låter jättespännande! Att bo i hus är ju jättehärligt (utom när det ska lagas något – men det är ju bara någon gång då och då). Jag förstår verkligen att du hoppas på detta! Jag håller tummarna!

  3. Jag är också gärna med i norrlandsföreningen! Malmö är ett mecka för norrlänningar, har jag märkt!

Kommentera

